Tuesday, October 13, 2015

Millionaire's shortbread

Odmah trebam reći, da zaslađeno kondenzirano mlijeko kod nas nije tako skupo radila bih ovo puno češće. Imala sam jednu limenku kondenziranog mlijeka već par tjedana kod kuće jer sam ju ponijela sa sobom iz Portugala (uvijek si znam kupiti najbolje suvenire) i premišljala sam što bih napravila s njom. Pao mi je na pamet tart od limete koji sam redovito jela u Lisabonu u jednoj od njihovih padarija, pa brigadeirosi koji su tako fino čokoladni da ne možeš pojesti samo jedan, dva ili tri, nego ih pojedeš odmah sve, ali na kraju je izbor pao na millionaire's shortbread bars jer već jako dugo imam spremljeno nekoliko recepata za njih, a jedina stvar koja me sprječavala da ih napravim jest relativna nedostupnost i cijena kondenziranog mlijeka kod nas.
Kada bih trebala opisati okus ovih keksasto karamelastih čokoladnih prutića rekla bih da pomalo podsjećaju na twix čokoladice, samo što su finiji. Meni su skroz odlični, podloga nije preslatka tako da baš dobro ide uz punjenje koje je znatno slađe. Samo punjenje je dulce de lehcasto, a znamo koliko je dulce de leche ukusno, toliko ukusno da se sve dijete bace u vodu da biste mogli jesti dulce de leche na žlicu. I onda čokolada na vrhu sve zaokruži i napravi od svega super slatkiš. Jedina stvar koju bih promijenila u načinu na kojih sam ih ja radila jest da bih otopila samu čokoladu i tako ju prelila preko punjenja. Ja sam dodala malo slatkog vrhnja u čokoladu pa nije bila onoliko hrskava koliko bih htjela da bude. No sada znam za iduću put. (Promijenila bih i to da svjetlo ne bude tako koma pa da mi slike budu bolje, ali što je tu je.) Također, saznala sam nedavno da se kondenzirano mlijeko može napraviti i kod kuće, tako da ću to idući put isprobati i ove prutiće napraviti tim homemade kondenziranim mlijekom. Nadam se da će ispasti jednako dobri, ako ne i bolji. Receptić je dolje, bon appetit!

Recept

Podloga
140g brašna
prstohvat soli
40g šećera
80g maslaca

1. Pomiješati brašno, šećer i sol i u njih dodati na kockice narezan maslac.
2. Lagano mijesiti dok se ne dobije smjesa nalik na šljunak.
3. Smjesu istresti i utisnuti u kalup dimezija 18x18 obložen papirom za pečenje. Tijesto izbosti vilicom.
4. Peći oko 20 minuta na 180C.
5. Izvaditi iz pećnice i pustiti da se ohladi.

Punjenje
1 limenka kondenziranog mlijeka (370ml)
35g šećera (ako imate smeđi šećer, još bolje)
35g maslaca
prstohvat soli

1. Staviti sve sastojke u lonac i staviti lonac na srednju vatru.
2. Miješati da se sve rastopi i pomiješa, a kada smjese počne ključati smanjiti jačinu vatre na jako lagano.
3. Kuhati smjesu stalno miješajući oko 20 minuta, odnosno dok ne dobije zlatnu, svijetlo smeđu boju.
4. Smjesu odmah preliti preko ohlađene podloge.
5. Pustiti da se punjene skroz ohladi i stisne.

Glazura
100g čokolade (tamne, mliječne ili bijele)

1. Otopiti čokoladu u mikrovalnoj.
2. Čokoladu preliti i ravnomjerno premazati preko punjenja.
3. Ostaviti da se čokolada stisne (najbolje preko noći jer će se tada prutići lakše i ljepše rezati).
4. Kada se čokolada stisnula, rezati prutiće željene veličine.


No comments:

Post a Comment