Friday, December 11, 2015

Cimetnjaci

Prvi vrhu liste najdražih mi kekasa definitivno se nalaze ovi predivni cimetasti mekani keksići. Obožavam ih ja, a obožavaju ih i drugi. Dovoljno je reći da sam cimetomrsca pretvorila u cimetoljupca uz pomoć ovih kekasa. Radim ih dosta često jer su jednostavni i jednostavno fini, uvijek mi pašu uz kavu, i ispadne ih puno od ove mjere (uvijek pozitivno obilježje). Obavezni su mi za Božić i uopće ih ne trebam stavljati na popis božićnih kolača i kekasa jer se podrazumijeva da ih radim za svaki Božić.
Ja ih oblikujem u dosta male kuglice (doduše, ovdje na slikama me oko prevarilo pa sam ih napravila i nešto manje nego inače) jer su mi takvi najdraži, ali mogu se raditi i manji i veći, kako kome odgovara. Keksi su divno mekani, baš se tope u ustima i okus cimeta nije skriven nego naglašen, jer ga stavljam i u tijesto i u šećer u koji valjam kuglice tijesta. Ma ne znam što da kažem, ja ih tako volim. Svaki put kada ih napravim iznova me oduševe. Zato i vama ostavljam receptić dolje, bon appetit!

Recept:
390g brašna
2 i 1/2 male žlice praška za pecivo
1 mala žlica cimeta
1/4 male žlice soli
180g šećera
140g maslaca ili margarina
2 jaja
+ 3 velike žlice šećera i 3 male žlice cimeta

1. Pomiješati brašno, prašak za pecivo, sol i cimet. Ostaviti sa strane.
2. Pomiješati pjenjačom ili mikserom maslac ili margarin sa šećerom dok ne postanu pjenastiji.
3. Dodati jedno po jedno jaje i iza svakoga pomiješati smjesu.
4. U mokru smjesu dodati suhe sastojke i sve pomiješati da se dobije jednolično tijesto (ja prvo pomiješam pjenjačom ili mikserom i onda rukama do kraja sjedinim tijesto).
5. Tijesto staviti na 15 minuta u frižider. (ne preskakati ovaj korak, I repeat, ne preskakati ovaj korak)
6. U manjoj zdjelici ili tanjuriću pomiješati 3 velike žlice šećera i 3 male žlice cimeta.
7. Izvaditi tijesto iz frižidera, kidati komadiće tijesta, rolati ih između dlanova u kuglice i valjati ih u šećer s cimetom.
8. Kekse redati po plehu obloženom papirom za pečenje.
9. Peći oko 10-12 minuta u pećnici prethodno zagrijanoj na 175C (pečeni su kada odozdo porumene).
10. Izvaditi ih iz pećnice i poslagati po žici za hlađenje da se ohlade.




No comments:

Post a Comment