Sunday, December 20, 2015

Čokulje

Ponekad mislim da mi je blog samo izgovor za smišljanje glupih imena za slastice. Baš me briga, super mi je to. A super su i ove čokulje, čokoladne kuglice od datulja, koje su, pazite sad, zdrave! Ne događa se svaki dan da ja spravljam zdrave slastice, ali eto, možda je ovo jedno od onih božićnih čuda o kojima ljudi pričaju. No pitam se jesam li trebala reći da su zdrave jer mislim da će svi sada pomisliti da nisu fine i da imaju nekakve nevjerojatno nedostupne sastojke u sebi. Vjerujte mi, ne samo da su fine, nego su doslovce kao da jedete nekakav čokoladni tartuf, a i sastojci su i više nego uobičajeni i dostupni. I možda će netko reći da ne voli datulje pa ne može ovo napraviti, no znate što, ni ja nisam neki obožavatelj datulja, ali sam definitivno njihov obožavatelj u ovim kuglicama.
Nadam se da s ovim kuglicama dajem i neku zdravu slatku opciju onima koji su čak i za blagdane disciplinirani i ne žele podleći svim finim slatkim napastima koje se nalaze posvuda u ovo blagdansko vrijeme, no nadam se da će kuglicama šansu dati i oni koji su kao ja pa ne paze na liniju i debljinu kriške. To što su kuglice zdrave ne znači da su išta manje ukusne, obećavam. Savršene su za one koji vole u svoj slatki božićni repertoar uključiti različite vrste kuglica. Dok sam ih jela, uopće mi nije padalo na pamet da su napravljene od datulja ili da su zdrave, jedino o čemu sam razmišljala jest čokoladni okus koji krasi ove kuglice. A dodatak cimeta i kardamoma ih čini još tu malu mrvicu finijima i božićnijima. Cijeli taj spoj kremastih datulja, kakaa i začina savršreno funkcionira. I zdravo može biti fino! Receptić je dolje, bon appetit!

Recept:
220g datulja bez koštica
6 malih žlica kakaa (može i manje i više; stavljajte žlicu po žlicu pa vidite kada vam je dovoljno čokoladno)
60g mekih zobenih pahuljica
cimeta koliko želite
kardamoma koliko želite
+ sezam ili bilo što drugo što želite za valjanje, na primjer mljeveni bademi, orasi, lješnjaci, kakao, i sl.

1. Izvaditi iz datulja koštice i datulje staviti u vruću vodu na 5 minuta.
2. Datulje iscijediti i staviti u zdjelu blendera/štapnog miksera.
3. Miksati datulje dok ne postanu kremaste. (u redu je ako ostane par neusitnjenih komadića, no neka ih ne bude previše)
4. Izmiksane datulje izvaditi u drugu zdjelicu, dodati im kakao, cimet i kardamom, i sve dobro izmiješati žlicom.
5. Dodati zobene pahuljice i sve izmiješati dok ne dobijete jednoličnu smjesu.
6. Žlicom uzimati malo smjese i dlanovima oblikovati kuglice. Kuglice valjati u sezam i slagati ih na tanjur.
*kuglice su super i na sobnoj temperaturi, a i nakon nekog vremena provedenog u frižideru


No comments:

Post a Comment