Saturday, January 9, 2016

Muffini s komadićima čokolade

Long time no blog, iliti od kome uzrokovane slatkim nisam baš previše pekla zadnjih par tjedana. Jesam napravila koji kolačić tu i tamo, ali samo sam jedan slikala, a slike još nisam pregledala pa nemam pojma jesu li iskoristive. Kakogod, jučer sam razmišljala o tome što da pečem za vikend i prvo su mi pali na pamet moji najdraži limunasti muffini s makom. No onda sam primijetila da nemam maka. Svejedno su mi se baš radili (i jeli) neki muffini pa sam izvukla recept koji radim već godinama i koji već dugo nisam radila. Recept za muffine s komadićima čokolade.
Ja muffine ne volim onako spužvaste i "zrakaste" kao što često znaju biti, ono kad teksturom nalikuju biskvitu za kolače. To mi se ne sviđa. Volim ih zbijenije i konkretnije, ako to ima smisla. Ono kad ih zagrižeš pa stvarno osjetiš okus, a ne da ti se čini kao da nešto nedostaje. Zbog toga smjesa kojom se rade ovi muffini bude gušća od one za uobičajene muffine, bude otprilike nešto između tijesta za kekse i tijesta za biskvite. Meni su ovi muffini odlični. Manji su nego obično, ali su zato i zasitiniji. No želite li ih veće, jednostavno udvostručite sastojke. Ja ih obožavam jednostavne samo s komadićima čokolade, ali možete umiješati i još neke dodatke po želji. Možete ih čak i bez dodataka raditi pa ih poslije kada ih budete jeli namazati s malo marmelade ili nutelle. Imam recept za jednostavne muffine bez ikakvih dodataka i sastojcima je jako sličan ovome, jedino što u njega ide gotovo pa dvostruka količina sastojaka, i mogu reći da su mi i takvi "ogoljeni" super. Preporučam da isprobate više kombinacija pa vidite što vam se najviše sviđa. Receptić je dolje, bon appetit!

Recept:
210g brašna
125g šećera
1 i 1/2 mala žlica praška za pecivo
1/8 male žlice soli
1 veliko jaje
1 čašica kiselog vrhnja (180ml)
50g otpopljenog maslaca ili margarina
1 mala žlica ekstrakta vanilije
100g komadića čokolade (koju najviše volite)

1. U zdjeli pomiješati brašno, šećer, prašak za pecivo i sol. Ostaviti sa strane.
2. Otopiti maslac i pustiti da se malo ohladi (čisto da ne bude prevruć kada se bude dodavao jajetu i vrhnju).
3. U drugoj zdjeli izmiksati jaje, vrhnje, otopljeni maslac i ekstrakt vanilije.
4. U mokru smjesu dodati prethodno pomiješane suhe sastojke. Miksati tek dok se ne povežu svi sastojci.
5. Dodati nasjeckane komadiće čokolade i pomiješati dok se ravnomjerno ne rasporede po tijestu.
6. Rasporediti smjesu u kalupe za muffine prethodno obložene košaricama za muffine*.
7. Peći oko 17 minuta u pećnici prethodno zagrijanoj na 175C (ako vam počnu brzo poprimati boju, prekrijte ih aluminijskom folijom).
8. Izvaditi iz pećnice, pustiti ih da stoje u kalupu minutu i onda ih izvaditi na žicu za hlađenje.

*meni je ponestalo košarica pa sam samo namastila i pobrašnila kalupe i na dno stavila kružić papira za pečenje. Nakon pečenja sam prešla nožem oko rubova kalupa i skroz lako izvadila muffine.


No comments:

Post a Comment