Thursday, September 8, 2016

Sočni i kremasti kolač od limuna (Limungo goes to town)

Rijetko se kada odlučim napraviti kolač koji u sebi nema čokoladu u nekom obliku. Čokolada mi je alfa i omega i dan bez nje mi nije potpun. Kada imam potrebu za slatkim najčešće je to za čokoladom i upravo zbog toga su mi čokoladni kolači i keksi gotovo uvijek prvi izbor, i kada ih sama radim i kada ih biram u slastičarnici. No nekad mi padne na pamet neka ideja, neki recept, i onda to trebam obistiniti. Ovaj sam put bila pomalo inspirirana emisijom The Great British Bake Off koju već godinama pratim i čije nove sezone svake godine jako iščekujem. U prvoj epizodi ove sezone radili su lemon drizzle cake, iliti kolač od limuna preliven sirupom. Volim tu vrstu kolača jako i na blogu već postoji recept za njega, no ovaj sam put odlučila otići korak dalje. Kao bazu sam uzela taj recept, s manjim preinakama, odlučila ga napraviti u kružnom obliku, prerezati popola i premazati ga finom limunastom kremom. Rezultat je bio fenomenalan.
Na slikama možda izgleda kao da kreme nema dovoljno, no vjerujte mi, dovoljno je je. Kolač je super sočan i sljubljuje se s kremom tako je ova količina kreme savršena. Ovaj me kolač toliko oduševio da moram priznati da mi je jedan od najdražih koje sam u zadnje vrijeme radila, ako ne i koje sam ikada radila. Kao što sam rekla, biskvit je jako sočan zbog sirupa kojim ga se polije, krema je divno limunasta i odlično ide uz biskvit, a marmelada da tu dodatnu voćnu malinastu notu koja izvrsno ide uz okus limuna. Ma divota jedna. Receptić je dolje, bon appetit!

Recept

Biskvit
200g brašna
2 male žlice praška za pecivo
prstohvat soli
3 jaja
280g čvrstog jogurta
60g kiselog vrhnja
165g šećera
2 male žlice naribane korice limuna (oko 2 limuna)
120ml suncokretovog ulja
sok 3 limuna
2 velike žlice šećera

1. Brašno, prašak za pecivo i sol pomiješati i ostaviti sa strane.
2. U drugj zdjeli pjenjačom miješati jaja, jogurt, ulje, šećer i koricu limuna sve dok ne dobijete jednoličnu smjesu.
3. U mokre sastojke dodati suhe i sve promiješati dok se sastojci ne spoje.
4. Smjesu izliti u papirom za pečenje obložen kalup promjera 24cm.
5. Peći oko 30-35 minuta u pećnici prethodno zagrijanoj na 180C.
6. Dok se kolač peče, staviti limunov sok i 2 velike žlice šećera u mali lončić. Zagrijati sok od limuna na vatri sve dok se šećer ne otopi. Skinuti s vatre i ostaviti sa strane.
6. Provjeriti čačkalicom je li kolač gotov. Ako čačkalica izađe iz kolača čista, izvaditi ga iz pećnice i ostaviti u kalupu 10 minuta. Zatim ga izvaditi iz kalupa i staviti na žicu za hlađenje.
7. Budući da je kolač još vruć, a time i krhak, pažljivo ga dugim nazubljenim nožen prerezati popola i staviti na žicu za hlađenje.
8. Obje polovice kolača izbosti vilicom. Preko obiju polovica žlicom prelijevati sirup od limuna i šećera.
8. Ostaviti da se kolač u potpunosti ohladi.

Krema 
500g posnog sira (quarka)
100g maslaca
korica 1 limuna
140g šećera u prahu
80g marmelade od maline (ili po želji; ja sam koristila miješanu od maline, višnje i jagode)

1. Maslac izmiksati da postane kremast i blijede boje.
2. Dodati maslacu posni sir, koricu limuna i šećer u prahu i miksati dok se ne dobije jednolična krema.
3. Jednu polovicu biskvita staviti na pladanj i oko nje staviti obruč za torte.
4. Premazati biskvit s polovicom kreme. Zatim kremu pažljivo premazati marmeladom.
5. Staviti na to drugu polovicu biskvita, a po njoj premazati ostatak kreme.
6. Staviti u frižider preko noći.
7. Ujutro skinuti obruč, poravnati kremu ako je potrebno i poslužiti.


No comments:

Post a Comment